Освітньо-практичні конкурси для школярів
«Вибір професії 2.0» та «Розвиток важливих навичок 2.0»
в межах проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ»!
Самостійно створений відеоролик та презентація до нього про конкретну професію – для школярів 8-11 класів
Самостійно створений відеоролик та презентація до нього про конкретну важливу навичку чи корисну звичку – для школярів 5-7 класів.
УМОВИ
освітньо-практичних конкурсів для школярів
«Вибір професії 2.0» та «Розвиток важливих навичок 2.0»
в межах проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ»!
Освітньо-практичні конкурси для школярів мають на меті ознайомити їх з багатьма перспективними професіями щоби в майбутньому молоді особистості свідомо обрали оптимальний для себе шлях. Також учні матимуть можливість ознайомитись з важливими навичками і корисними звичками, які варто набувати в шкільні роки, щоб професійне зростання було швидшим і ефективнішім як в студентські роки, так і після завершення коледжу чи університету.
Цільова аудиторія
Учні 5-7 та 8-11 класів шкіл, ліцеїв та гімназій Львова та Львівської області загалом.
Освітньо-практичні конкурси в межах проєкту «Особистий шлях» залежно від класу в якому навчаються школярі:
Конкурс № 1«Вибір професії 2.0» (для школярів 8-11 класів). Передбачає самостійне створення якісних відеоролика та презентації до нього про конкретну професію;
Конкурс № 2 «Розвиток важливих навичок 2.0» (для школярів 5-7 класів). Передбачає самостійне створення якісних відеоролика та презентації до нього про конкретну важливу навичку чи корисну звичку.
Важливо! Конкретну професію, важливу навичку чи корисну звичку надсилає школяру оргкомітет на зазначену учнем під час реєстрації електронну пошту протягом трьох робочих днів після заповнення і надсилання школярем реєстраційної гугл-форми за такими покликами:
– для школярів 8-11 класів шкіл, ліцеїв та гімназій Львова і Львівської області: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd4vSXIfueuPJppyas-iyPOIuWU2MRZI9WQkKbBmC5M9Ek42g/viewform?usp=sharing
– для школярів 5-7 класів шкіл, ліцеїв та гімназій Львова і Львівської області: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfrr6eO3WGREsQdDLubHMeAR-INTn0hu6O9t-R9OsFC3pWBCw/viewform?usp=sharing
Участь школярів у конкурсах може бути одноосібна або командна – до трьох реальних учасників-школярів (тобто тих, які насправді задіяні в роботі над відеороликом та презентацією до нього).
! Конкурсні роботи, які вийдуть у фінал конкурсу, будуть оприлюдненні на сайті проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ».
!! Автори, які подають свої конкурсні роботи на освітньо-практичний конкурс, такою дією надають дозвіл команді проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ» оприлюднювати їхні конкурсні роботи (в тому числі на своєму сайті), зокрема для інтернет-голосування чи для поширення з навчальною або іншою важливою метою, а також надають дозвіл на обробку інформації про конкурсантів і їх конкурсні роботи.
!!! Участь у конкурсі школярі беруть виключно на ДОБРОВІЛЬНИХ ЗАСАДАХ (тобто тільки з власної ініціативи учнів)!
!!!! Конкурсні роботи школярів мають бути без плагіату (видання чиєїсь творчої праці чи її фрагменту за свою авторську) і без видавання роботи дорослих (рідних чи знайомих) за свою!
!!!!! Усі творчі конкурсні роботи виконуються лише українською мовою! Один школяр може подати не більше однієї конкурсної роботи.
У назвах файлів конкурсних робіт вказуйте прізвище та ініціали автора, скорочену назву і номер школи, клас, номер конкурсу і назву кожної з двох обов’язкових складових конкурсної роботи (наприклад Томенко_А.Н._СЗШ_42_5-А_К1_Відеоролик та Томенко_А.Н._СЗШ_42_5-А_К1_Презентація). Конкурсні роботи надсилайте на електронну пошту individualway2go@gmail.com. Протягом трьох робочих днів ви отримаєте підтвердження про отримання роботи – слідкуйте за його надходженням.
Надсилаючи свою конкурсну роботу на електронну пошту оргкомітету, крім номера конкурсу, прізвища та імені, класу, школи конкурсанта (конкурсантів) в темі листа, додатково в тексті листа зазначте конкретний внесок кожного учасника в роботу над відеороликом та презентацією (якщо виконувала команда).
Використовуйте такі формати надісланих файлів на електрону пошту:
- Самостійно створена презентація про конкретну професію, важливу навичку чи корисну звичку у форматі файла ppt або pptx (MS Power Point). Презентація не менше 15-16 слайдів, які відповідають усім вимогам, наведеним відповідно у додатках А і Б до інформаційного листа – залежно від конкурсу.
- Самостійно створений відеоролик про конкретну професію, важливу навичку чи корисну звичку у форматі файла mp4 або іншому. Тривалість відеоролика 5-10 хвилин, і він має містити три обов’язкові складові, наведені відповідно в додатках А і Б до інформаційного листа – залежно від конкурсу.
Важливі дати:
- 04.11.2024 р. початок освітньо-практичних конкурсів для школярів «Вибір професії 2.0» та «Розвиток важливих навичок 2.0» для учнів 5–11 класів шкіл, ліцеїв та гімназій Львівської області в межах проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ»!
- 04.12.2024 р. останній термін обов’язкового заповнення реєстраційних анкет школярами і надсилання їм конкурсного завдання організаційним комітетом – конкретної професії (для 8-11 класів), важливої навички чи корисної звички (для 5-7 класів). Чим швидше Ви зареєструєтесь, тим більший перелік професій, важливих навичок і корисних звичок буде доступний для вашого дослідження. Тому не відкладай важливі дії на потім!
- 04.02.2025 р. останній термін надсилання конкурсних робіт школярів до оргкомітету конкурсу (відеоролик + презентація, виконані відповідно до всіх вимог, наведених в додатках А і Б до інформаційного листа). Після цієї дати конкурсні роботи прийматись не будуть. Тому розплануйте роботу, щоб встигнути до кінцевої дати.
- після 28.02.2025 р. фінал освітньо-практичного конкурсу з 3-5 хвилинними виступами фіналістів із презентаціями своїх досліджень у гарній локації Національного університету «Львівська політехніка». Для виходу у фінал потрібно пройти етап перевірки відповідності конкурсних робіт усім вимогам, наведеним в інформаційному листі, та етап відбору членами журі найкращих конкурсних робіт. Також під час фіналу школярі-фіналісти відповідатимуть на питання журі з досліджуваної тематики. Цього ж дня відбудеться нагородження школярів за здобуття 1, 2 та 3 місця (на думку дорослого журі) в кожному з двох конкурсів та по одному переможцю у них на думку юнацького журі.
Додаткові добровільні, але важливі умови участі в освітньо-практичному конкурсі:
- уважно пройти 1 чи більше відеоуроків з англійської мови на сайті https://www.inem.lviv.ua в меню «Вчи англійську та підтримуй ЗСУ»;
- прочитати хоч одну цікаву та корисну книгу в 2024 році не з навчальної шкільної програми.
Призами за 1, 2, 3 місця (на думку дорослого журі) в конкурсах №1 та №2 на вибір призерів (в черговості місць) є такі альтернативи: цікава корисна книга, два квитки на неймовірно гарний концерт у Львівській національній філармонії або коробка смачних цукерок.
Один переможець (на думку юнацького журі) в кожному конкурсі отримає як супер-приз сертифікат від надійного туроператора «Відвідай» на одноденну мандрівку по гарних чи визначних місцях України на одну особу з актуальних альтернатив, розміщених на дату вибору на сайті цього туроператора (зазвичай вартість сертифіката 600-900 грн залежно від обраної мандрівки).
Також буде книга-приз за результатами інтернет-голосування (1 відзнака в кожному освітньо-практичному конкурсі).
За перебігом освітньо-практичних конкурсів в межах проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ» слідкуйте на фейсбук-сторінці https://www.facebook.com/svit.vazhlyvyh.initsiatyv/ та поширюйте інформацію про цікавий і корисний освітньо-практичний конкурс серед своїх товаришів, знайомих.
Свої додаткові запитання пишіть будь ласка Мельник Наталії (заступниці керівника проєкту) на електронну пошту individualway2go@gmail.com.
Керівник проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ»: Чубай Володимир.
Інстаграм-сторінка: @individualway_ua
Інтернет-сайт: https://www.individualway.in.ua/
Додаток А
ВИМОГИ ДО ПРЕЗЕНТАЦІЇ І ВІДЕОРОЛИКА ПРО КОНКРЕТНУ ПРОФЕСІЮ
Автори і цільова аудиторія – учні 8-11 класів.
Презентація і відео (адаптовані для учнів 8-11 класів) мають бути сучасні, гарні візуально, не перевантажені текстом, але змістовні, без граматичних та інших помилок, «без води», актуальні та цікаві – такі, щоб після їх перегляду справді захотілось здобути цю професію.
І. Уніфікована структура презентації (згруповані питання, які часто цікавили підлітків по різних професіях) про конкретну професію в розрізі суті наповнення слайдів:
Слайд 1. Назва професії (надісланої школяру-учаснику освітньо-практичного конкурсу електронною поштою оргкомітетом протягом трьох робочих днів після пройденої реєстрації школярем) і якийсь відповідний вислів можна дати або зображення + потрібно зазначити хто автор презентації (П.І.П., школа, клас).
Слайди 2-3. Суть професії і цікава коротка історія з цієї професії або про неї.
Слайди 4. Можливості кар’єрного росту за професією і (або) де потрібні працівники з відповідною професією?
Слайди 5-6. Важливі навички, які потрібні для професії і які варто набувати вже в шкільні роки + корисні звички, які пригодяться у відповідній професії + особисті якості, які б сприяли успішному опануванню професії.
Слайди 7-8. 10 цікавих фактів про відповідну професію.
Слайди 9. Розвіювання міфів про певну професію.
Слайди 10-11. Недоліки і переваги певної професії.
Слайди 12. Поради тим, хто тільки починатиме роботу в певній професії.
Слайди 13. Історія про відому людину, яка досягла успіху в цій професії, або ж чому ця професія важлива сьогодні.
Слайди 14. 5 речей, які дратують представника певної професії під час роботи.
Слайди 15-17. Актуальна статистика про зарплати, попит на таких працівників, перспективність професії тощо.
Слайди 18. Цікавий квест про відповідну професію.
Примітка. Кількість слайдів можна збільшувати в разі потреби – додатково до всіх обов’язкових вищезазначених слайдів.
ІІ. 7-10 хвилинний відеоролик про конкретну професію. У ньому комбінуємо розповідь автора з його відображенням на екрані, деколи слайди, які вже попередньо розроблені, і бліцінтерв’ю з успішним представником професії (за попередньо розробленими 10 питаннями). Не варто у відео дублювати те саме від автора, на слайдах і від запрошеного гостя – а гармонійно поєднати без повторів.
Додаток Б
ВИМОГИ ДО ПРЕЗЕНТАЦІЙ ПРО ВАЖЛИВІ НАВИКИ ЧИ КОРИСНІ ЗВИЧКИ, ЯКІ ТРЕБА ЗДОБУВАТИ ВЖЕ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
Автори і цільова аудиторія – учні 5-7 класів.
Презентація і відео (адаптовані для школярів 5-7 класів) мають бути сучасні, гарні візуально, не перевантажені текстом, але змістовні, без граматичних та інших помилок, «без води», актуальні та цікаві – такі, щоб після їх перегляду справді захотілось здобути ці важливі навики чи корисні звички.
І. Уніфікована структура презентації про конкретну важливу навичку чи корисну звичку в розрізі суті наповнення слайдів:
Слайд 1. Назва конкретного важливого навику чи корисної звички (надісланої школяру-учаснику освітньо-практичного конкурсу електронною поштою оргкомітетом протягом трьох робочих днів після пройденої реєстрації школярем-учасником) + потрібно зазначити хто автор презентації (П.І.П., школа, клас).
Слайд 2. Навести в чому полягає конкретний важливий навик чи корисна звичка, і де вони можуть знадобитись в житті. Для яких професій вони дуже необхідні чи загалом потрібні в житті незалежно від професії.
Слайд 3. Наведена реальна історія про те, де цей важливий навик / корисна звичка допомогли щось важливе здобути Вам або знайомій людині, або досягти цілі значно швидше чи легше.
Слайд 4-5. 10 порад, як найкраще здобути певний важливий навик/корисну звичку.
Слайд 6-7. Декілька цікавих фактів як цей важливий навик/корисна звичка допомогли досягти успіху всесвітньо відомим людям з різних сфер діяльності. Або ж як ця важлива навичка чи корисна звичка впливає на якість нашого життя.
Слайд 8-9. Розвіювання міфів, які є про набуття конкретного важливого навику чи корисної звички (в тому числі розвінчування помилкових порад з ненадійних джерел в інтернеті).
Слайд 10. Труднощі, які можуть виникати під час набуття певного важливого навику чи корисної звички, і як найкраще долати ці труднощі.
Слайд 11-12. Як вдосконалювати наявний конкретний важливий навик чи корисну звичку, щоб підвищити її рівень.
Слайд 13. 5 найпоширеніших помилок під час здобуття певного важливого навику / корисної звички.
Слайди 14-15. Історія про те, як відсутність певного важливого навика чи корисної звички призвела до втрати важливого шансу в житті, перешкодила реалізації задумів тощо.
Слайд 16. Квест про відповідний важливий навик чи корисну звичку.
Кількість слайдів можна збільшити в разі потреби – додатково до всіх обов'язкових вищенаведених.
ІІ. 5-7 хвилинний відеоролик про відповідні важливі навики чи корисні звички. У ньому комбінуємо розповідь автора з його відображенням на екрані, деколи слайди, які вже попередньо розроблені, і бліцінтерв’ю з володарем якісно набутого важливого навику чи корисної звички (за попередньо розробленими 10 питаннями). Не варто у відео дублювати те саме від автора, на слайдах і від запрошеного гостя – а гармонійно поєднати без повторів.
Під час заходів в межах проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ» робимо фотозвіти і деколи короткі відеозвіти для меценатів та грантодавців, а також на згадку для школярів-учасників. Тому наголошуємо на тому, що беручи участь у заходах проєкту «ОСОБИСТИЙ ШЛЯХ», ви, ваші батьки, інші рідні чи вчителі надаєте згоду на фото і відеозйомку під час них для розміщення на сайті проєкту, його телеграм-каналі, інстаграм і фейсбук-сторінці проєкту і організацій де відбуваються відповідні заходи для школярів.